Wegvallen geluidssterkte

Beste, ik ben in het bezit van Marantz SR5011 7:1met LG tv en KPN abonnement.
Probleem is dat de hoge(re) tonen en/of geluid afnemen in sterkte, ook bij stemmen. Al 2x opnieuw aangesloten en uitgelijnd (via Marantz installatie menu), maar probleem blijft. Iemand een idee wat we verkeerd doen? Instellingen? Alvast dank voor de reactie.

Als je facebook hebt ? even deze vraag stellen in de group marantz hifi owners
krijg je mischien sneller je antwoord.

Dank voor je bericht. Ik heb geen Facebook. Wel zelf verder gaan 'rommelen met de instellingen zoals db per kanaal en bandbreedte hoge en lage tonen. Het is nu al stuk beter. Iets voor tips en trucs in Marantz handleiding…

Hoeveel speakers heb je nu aangesloten?

Ik heb 7 speakers en een woofer aangesloten (7:1)

@AMohr: instellen van geluid is een complexe zaak… Ik ken het “uitlijnen” in de Marantz instellingen niet, maar ik kan me voorstellen dat daar ingesteld wordt naar een “standaard” geluidsbeeld. Persoonlijke voorkeuren en effect van de opstelling in de ruimte zijn moeilijk mee te nemen.

Zeker bij dit soort zéér uitgebreide opstellingen is het vinden van de juiste afstemming een zaak van lange adem. Maar ik denk wel dat je inmiddels al het goede pad ingeslagen bent: zelf rommelen :slight_smile:.

Nog wel een tip: maak notities over de veranderingen die je maakt in de instellingen - en beschrijf dan ook de verandering die je daarbij merkt. Dat levert al snel een beeld op van hoe een ander op elkaar inspeelt - en in welke richting je verder moet zoeken. Sterkte!