Uitbreiding installatie

Hallo,
Ik wil mijn installatie aanpassen met meerdere speakers en kunnen splitsen van 2 naar meer.
Heb een kamer van ruim 8 x 3.6 meter.
Daarvan wil ik een hoek van 3 x 3.6 maken aan eind van de ruimte voor zithoek incl geluid en tv en de overgeblevenen ruimte voor als er bezoek is maar ook daar wil ik geluid kunnen inschakelen.
Wie kan mij adviseren.
Heb volkedoge Marantz instalkatie met 2 monitor audio zuilen.
De versterker, een sr6004 staat op 2 speakers ingesteld maar kan ook kiezen.

Ben benieuwd.

Heb helaas de sluiting gemist van de zaak in Groningen, erg jammer overigens dus ik hoop hier een goed advies te krijgen.

Gaat het alleen om de stereo beleving, zodat je in de gehele ruimte muziek hebt, of wil je ook gebruik maken van surround geluid?

In de meeste gevallen is een surround receiver een goede oplossing, omdat je daarbij zowel surround sound (home cinema) kunt gebruiken, maar ook multi zone. Waarbij je een extra set speakers in de kamer kunt plaatsen en deze afzonderlijk van elkaar kan bedienen. Aan en uit en ook het volume.

Ben benieuwd wat je graag zou willen.

Volgens mij is de marantz sr6004 ook geschikt voor surround toch?

Klopt deze is zeker geschikt voor surround. Ook is het mogelijk om er multi zone mee te doen. Ik deed even de aanname dat je een nieuwe receiver wilde.

Je kunt extra speakers op de sr6004 aansluiten zodat in een andere hoek van de kamer ook geluid is.

Ok…dan kan ik uitzoeken wat ik wil zeg maar

Qua speakers kunt u de meeste speakers gewoon gebruiken. U zou een extra set Monitor Audio speakers kunnen nemen.

Hebben jullie deze nog staan of dienen ze besteld te worden ?
Weet nog dat ik in de zaak bij jullie nog geluisterd en gekozen heb…kan dat nog steeds?

Nee, sinds oktober 2019 zijn wij geen winkel of webshop meer. Wel plaatsen we aanbiedingen op het forum. Over een paar dagen komt er een grote website update met meer aanbiedingen van onze partners.