Nieuwe video receiver

Goedemorgen,

Zoals het lijkt begint mijn Onkyo receiver TX-NR515 langzaam te overlijden.

Ik denk dat het mijn relais in de versterker het niet meer doen. Ik hoor ze af en toe niet meer klikken als ik hem aandoe en dan krijg ik ook geen geluid.

Ook zet ik hem af en toe aan en dan krijg ik een enorme brom of zoom achtig iets. Dit stopt dan ook niet zomaar. Af en toe doet hij het wel na hem even uit te zetten.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe receiver en denk wel dat ik een video receiver wil.

Één van de belangrijkste dingen vind ik ook dat hij moet kunnen streamen via internet dus niet via bluetooth.

Heeft iemand tips? Ik heb BNS luidsprekers type 482.

Budget is ongeveer tussen de 400 en 500 euro.

Alvast bedankt!

Ik zou eens kijken naar een Yamaha versterker. Een maat van mij heeft een leuk model op de kop getikt, waarbij streaming via internet mogelijk is en daarnaast bediening ook via de app kan plaatsvinden. Zelf heb ik duurdere apparatuur, maar voor het geld heeft hij er echt een goede koop aan gehad!

1 like

Misschien kan deze Sony ook interessant zijn als optie: https://www.whathifi.com/sony/str-dn1080/review

1 like

Dat is toevallig! Ik kwam zelf ook uit op de dn1080!

Iemand daar ervaring mee?

Als de huidige versterker nog steeds bevalt zou je ook een andere (wellicht duurzamere :slight_smile:) optie kunnen overwegen. Het relais is geen superduur onderdeel: er zijn diverse opties om dat te laten vervangen: bij een repairshop of als je het professioneel wil een bedrijf als HeAs.
Streamen zou je dan kunnen oplossen met iets als Chromecast op Apple airplay. Dan ben je al met al een stuk goedkoper uit…

Maar uiteraard is iets nieuws - zeker in deze tijden - wel héél leuk! De Yamaha die genoemd wordt ken ik niet, maar het merk heeft een uitstekende reputatie.

1 like