Gebruik hoofdtelefoon en luidsprekers

Ik heb het volgende probleem waar ik een oplossing voor zoek.
Mijn ouders luisteren graag t.v., cd en radio. Een van ouders is redelijk doof (ook met gehoorapparaat).
Nu willen ze samen bijv. radio luisteren waarbij de een dat via luidsprekers doet en ander via hoofdtelefoon. Om problemen met verbindingen te voorkomen het liefst een bedrade hoofdtelefoon.

Ik heb zitten denken aan multi-room waarbij je source en speakers kan kiezen. Maar denk dat geluid in alle zones wegvalt als je koptelefoon inplugged. Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen.

de meest basis optie is denk ik de rca uitgang op een receiver pakken en die met de pre out van een receiver in een hoofd telefoonversterker pluggen. waar de receiver speaker uitgang naar de speakers blijft gaan.

dus connecties nodig voor receiver:
direct naar speakers (direct connectie)
connectie 2: 1x stereo pre amp uit naar hooft telefoon versterker > hoofd telefoon

indioen gewenst kun je dit ook met zones afstellen, speakers: zone 1 (direct), hoofdtelefoon: zone 2 (pre amp uit naar hoofd telefoon versterker)

ik hoop dat dit enigsinds helpt qua uitleg, zo niet, dan maak ik een wiring diagram om het te verduidelijken :slight_smile:

ramon.